A
- Admin-likes: Det er ikke nok at brugerne kan li’ hinanden – de skal også like dig: Admin-likes er det, at hvis der er flere likes og kommentarer på det indhold I slår op, end på brugernes, vil I ikke blive ramt hårdt af en shitstorm Læs mere
- Aktivitetsmobiliserende følelser: Nogle følelser får dig til at like mere end andre: Aktivitetsmobiliserende følelser er de, der får os til at reagere online Læs mere
- Argumentsforstoppelse: Når der er flere argumenter end der er mennesker: Argumentsforstoppelse er det der sker, når der er for mange i en debattråd, der alle deltager i den samme konflikt. Læs mere
B
C
- Cykelhjulsmodellen eller Det Store Mysterie om SoMe-organiseringen: Hvordan organiserer man bedst social media-arbejdet? Læs mere
- Curoisity gap: Du gætter aldrig, hvad det er, der får dig til at klikke på de fjollede links på Facebook..: Hemmeligheden bag clickbait. Læs mere
- Chatbots: Der kommer altid en bus eller en bot mere: En chatbot er et mere eller mindre intelligent samtaleprogram Læs mere
- Communities of practise: Nutidens klub er digital: Praksisfællesskaber er vigtigere end nogensinde i en globaliseret og digitaliseret verden. Læs mere
D
- Dark posts: Når du kan ramme alle andre end dine fans med indhold: Posts, som ikke bliver vist på din Facebook-side, men til en bestemt målgruppe. Læs mere
- Deportalisering: Når brugeren ikke længere besøger dit corporate site: Deportalisering er det faktum, at brugeren bevæger sig i et stort digitalt økosystem af indhold og information Læs mere
F
G
I
J
K
- Kriser, konflikter og kritik på sociale medier: Sådan kan man opdele de tre typer af ballade Læs mere
- Kontekstkollaps: Når du glemmer hvem du taler til på sociale medier: Kontekstkollaps er et vilkår for de fleste privatpersoner på sociale medier. Læs mere
M
- Memes: Dit indhold udsættes for naturlig selektion: Et meme er alle de gakkede ting folk deler med dig på mail og via sociale medier. Læs mere
- Markeder er samtaler, så det dur ikke at have et budskab: Mennesker taler med mennesker. Også online. Læs mere
P
R
S
- Shitstorm triggers: Hvorfor starter shitstorms?: Langt de fleste shitstorms tager afsæt i noget internt. Læs mere
- Social kapital: Når det fremmer din karriere at være first mover: Den sociale kapital udveksles ved hjælp af tillid, gensidighed og samarbejde. Læs mere
- Social proof: 1 mia. fluer kan ikke tage fejl, affald smager skønt!: Det, at brugere opfatter andre brugere som har mange følgere, likes og interaktion (aka influencers), som nogen, der ved bedre og har større indflydelse end dem selv. Læs mere