Problemet med at være blogger er, at man helt alene skal kæmpe med det, som der er hele redaktioner af kloge mennesker, der står sammen om at klare: Skal man fortælle historien eller skal man lave den? Fortæller man det, man synes er vigtigt, eller det, der er sjovt og giver læsere?

Af og til falder de to ting sammen, men som ofte gør de ikke.

Der findes en håndfuld amerikanske blogs, der fortæller dig, hvordan du kan “build an audience”, og leve af at blogge. De har mange gode råd – og et af dem er da også “write what you know” og “what you care about” – men de fleste af dem handler om at bygge volumen.

De fleste bloggere ved også godt hvad der hitter hos deres læsere. Her i biksen er det sjove historier fra kontoret (det er kun dem der har læst med lææænge der ved hvad det er), de personlige beskrivende beretninger (osse længe siden), humoristiske/sarkastiske vinkler på eksisterende blogdiskussioner, og alt om slik og kager der giver gode læsertal. Resten er lidt blandet, nok fordi der er forskellige læsertyper.